Museo del Palazzo Poggi -Bologna

·         ugyanebben az épületben van a Museo Europeo degli studenti is
·         de ez egy tudománytörténeti múzeum és amúgy 16. sz. freskük vannak a falakon
·         a nagy része nekem unalmas volt régi műszerek, térképek, hadimakettek
·         de ami érdekes volt, azért abszolút megérte bemenni: a bolognai 18. sz. szülészeti iskoláról szóló teremben 18. sz. modellek vannak a méhről és  magzat fekvéséről mindenféle variációban (ikerterhességek is) és nagyon pontosak! mondjuk a mindenféle beteg magzatok és magzathelyzetek elég sokkolóak, ne terhesen nézzétek meg ezt a múzeumot. A baba nyúlszájának okáról egyébként azt gondolta ez az iskola, hogy ha egy terhes nőt egy béka megnyúzására kényszerítenek annak ellenére, hogy ettől undorodik, akkor a nő gyermekének nyúlszája lesz. Hát, kíváncsi vagyok, hogy hány nővel történt pont ez…
·         ezen kívül az anatómiai modellek is nagyon érdekesek, pl. van egy női viaszfigura, amiből kivehető a csontozat és levehető a hasa, így tudták tanulmányozni rajat a diákok a belső szerveket, de ugyanakkor utána meg civilizálttá lehetett alakítani a viaszbábut és úgy nézett ki, mint egy sima meztelen nő

·         és van egy gyönyörű könyvtárterem. nagy híve vagyok a digitalizációnak, de amikor ilyen látok, én is ilyen könyvtárszobát szeretnék otthonra:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kaffka Margit: Színek és évek

Simone de Beauvoir: A második nem (A nekem fontos részek jegyzete)

Szabó Magda: Régimódi történet